Showing posts with label Luahan hati. Show all posts
Showing posts with label Luahan hati. Show all posts

Hampa Ingat Depa Tu Hamba Ka?

Posted by Hariz on Friday, August 6, 2010

Pekerja Indonesia Petang Tadi


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Entri kali ini Hariz akan gunakan bahasa logjhat utara naa..
Harap-harap semua pembaca dapat faham.
Jika tak faham tnya ye.

Hariz nak luahkan perasaan dan nak bagi peringatan kat semua
majikan-majikan di Malaysia ini. Hampa ingat! Hampa banyak duit
Hampa kaya. Hampalah Raja? Nieee.. Ceq habaq kat hampa.
Kalau peqangai hampa lagu tuh tak senang aih.

Depa cuma pembantu rumah dan pekerja hampa saja.
Hampa dok buat depa mcm binantang! Bodoh!
Aku memang bengang bab-bab dok perhamba orang ni.
Walaupun depa warga luar ka? Tak Kesahlah depa
mai dari mana pun. Bangla? Burma? Indon? Myammar? 
dan sewaktu dengannya. Depa tuh manusia macam hampa!
Macam anak-anak hampa! macam adik abang hampa!

Kalau hampa nak nasihat depa ka. apa ka. Hampa tak boleh tegoq elok-elok ka?
Hampa boleh tampaq kepala depalah apalah. Maki depan orang lah.
Mana maruah depa? hampa layan depa macam anjing kurap! hampa paham dak?
Hidup nak peguna orang ja!
Hampa ingat hampa bayaq gaji sebulan RM600~RM1000.
Hampa boleh perhamba orang?

Kepada majikan yang bukan beragama islam. 
tak bolehkah hampa bagi masa pada pekerja-pekerja hampa itu
masa nak solat? hampa kena hormati depa! hormati agama depa!
jangan suruh kerja pagi-pagi buta sampai kemalam.

Hariz cukup sedih tgk apa yang berlaku dan diceritakan oleh
seorang pekerja car wash petang tadi. 
Benda ni sudah lama Hariz tengok rasa macam nak p
penerajang ja majikan-majikan depa tuh.
Mana sifat kemanusian hampa weh majikan-majikan?

Setiap Perbuatan Akan Ada Pembalasannya!

PH : Pikiaq-pikiaq dan renungkanlah. Sekadar Luahan perasaan


More aboutHampa Ingat Depa Tu Hamba Ka?

Nuffnang Pilih Kasih

Posted by Hariz on Saturday, July 31, 2010




Gambar Ayie




Gambar Hariz

Korang nampak tak perbezaan nuffnang antara blog ayie dengan blog hariz.
Amat Ketara... Nuffnang Pilih Kasih!

Persoalannya. Kenapa earning di nuffnang Hariz amat sedikit bagaikan 
Anak dara dengan Janda..

Adakah kerana Ayie merupakan blogger johorean blogger? hensem? menawan? tertarik?
ataupun ayie ada scandal dengan pengurus nuffnang?

Adakah aku ini tidak menarik? tidak hensem macam Ayie?
Rasanya hensem dari tok siak surau sebelah..

Jawapanya Aku adalah blogger yang baru 2 bulan dan memerlukan pembelajaran dari mereka yang 
sudah lama dalam earning nuffnang pilih kasih


More aboutNuffnang Pilih Kasih

What Is?

Posted by Hariz on Monday, July 12, 2010


Apa perlu aku lakukan?

Hati aku tidak mahu berjauhan dengan Dia.
Tapi mampukah aku menjaga Dia?
Mampukah aku mengembirakan Dia?
Mampukah aku membuatkan Dia lupakan kisah silamnya?


Ya Allah..
Adakah patut aku lepaskannya?
Atau aku menjaganya ?
Aku tidak mahukan Dia sengsara dengan aku kelak..
Aku tidak mahukan Dia menangis lagi dan pergi dari sini?
Aku tidak mahukan Dia.. 
Arghhhhhhhh..


Sumpah..
Apa yang dikatakan oleh aku pada Dia. 
Adalah dari isi hati aku.. 
Kehadirannya.
Memberi makna dalam hidupku..
Kehadirannya.
Mengubah segala cara hidupku.
Hatiku. Sikapku. Tingkahlakuku.


Kewujudannya.
Dapat aku mengenal Isi Hati perempuan
Bila kehilangan orang tersayang..
Dapat mengenal apa itu Kasih dan Sayang..

PH : Apa perlu aku lakukan?
More aboutWhat Is?