Tentang Bersama Blog

Posted by Hariz on Monday, August 16, 2010


Tentang Blog Bagi Aku

Dulu aku faham blog itu adalah? Blog aku fikir adalah tempat untuk menaip mengenai isu semasa
mengenai politik dan peribadi. Kita bebas untuk melakukan apa sahaja yang terfikir dek fikiran.


Setelah hampir 3 tahun bulan aku bersama dengan dunia blog. Update entri tanpa jemu
sehinggakan aku ketandusan idea. Membuatkan aku terpaksa kuar dari rumah dan
pergi ke sawah padi untuk memikirkan apakah yang akan aku ciptakan entri untuk esok?
Adakah akan ada pembaca? akan ada pengkomen?


Semenjak mengenal erti blog ini. Aku merasakan bahawa, jika aku terperap dalam rumah ini 
aku tidak akan kuno dengan isu-isu semasa. Banyak perkara yang akan update dalam 
minda aku. Malah, aku boleh belajar apakah itu SEO, SERP apakah itu erti follower,pengkomen
dan rakan. Malah dengan ini aku juga boleh menghasilkan duit bersama nuffnang.
Tidakkah hebat bersama blog?


Dulu aku akui, aku cukup malas nak  membaca, nak tahu tentang isu semasa, tengok berita
jauh sekali. Sejak aku dengan dunia blog ini. Minat aku untuk membaca dan sifat ingin tahu
pun mula memuncak. Untuk apa aku tahu? Untuk hasilkan entrilah.


Sekarang ini penulisan aku sangatlah buruk jika dibandingkan dengan blogger-blogger
yang lebih hebat. Tapi apa-apa pun aku akan cuba untuk menghasilkan penulisan yang baik
walaupun dulu time SPM BM aku tidak memperolehi gred cemerlang.


Tentang Blog membuatkan aku lebih matang? membuatkan sifat aku berubah menjadi 
ulat pc, ulat tv, ulat paper dan semestinya bukan ulat teksi.
Aku berharap aku akan lama dengan dunia blog ini. dan dapat menjalinkan
ukhwah dengan blogger di dunia ini. Menyemai kasih memupuk Ukhwah.


Sekalung penghargaan buat pelawat setia blog aku.
Aku hanyalah insan yang KOSONG. Infinity. EMPTY.

PH : Blog adalah peneman aku dikala aku gundah gulana

{ 12 comments... read them below or add one }

Amir Izzat said...

assalamualaikum...wah! Bro! samalah kita..kadang2..boleh sakit jiwa tau...haha..

tapi kan..bila dah kenal blog..rasa indah pulak..hehe

Nur Areefah said...

suami sementara masih bujang~

XYZ said...

ermmm bgs nye blog ni boleh berkongsi info n ape2 cite. =)

slm ukhwah =)

tengkorakemas said...

memang seronok bile berblogging, kadang rasa teruja bila dapat info2 dan ilmu baru

SiHatiMerah said...

Yup!mcm itu lah:)) semoga berjaya menghasilkan karya2 yg lebih hebat lg okay,dont ever give up!

SiHatiMerah said...

Yup!mcm itu lah:)) semoga berjaya menghasilkan karya2 yg lebih hebat lg okay,dont ever give up!

Ckin Kembaq said...

dulu waktu first time wat blog, rasa tak mau update..sbb jarang dpt guna internet.tapi,bak kata orang,tak kenal maka tak cinta..kan?blog ni lah tmpt nk tambh ilmu and tmbh kawan..tp,jgn gunakan utk menghina,mencaci org lain spt yg beberapa blogger ni buat tmbh2 bab politik..pling ckin tak suka..perlukah utk mencaci?sedangkan manusia ni ttp diciptakan dari air mani yng hina?kan?...

FCUTEAM said...

hehe.. boleh wat rancangan tv "Bersamamu".. aiz pun sama gak macam bro ^__^



Aiz latest project
Sapa nak header cantik free?

MOFASAD said...

berblog untuk happy

Gayahspears said...

pelik...

Hariz said...

@AiZ hahaha aiz :P
bersamamu blog boleh ke?

Hariz said...

Blog Suka Dan Duka :)
Thanks All~

Post a Comment