Peperiksaan Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41 2014

Posted by Hariz on Friday, October 24, 2014

Peperiksaan Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41 2014 semakin hampir. Hanya tinggal kurang daripada seminggu sahaja untuk calon menduduki peperiksaan bagi tahun 2014 iaitu yang akan dijalankan pada 1 November. 

Perasaan calon semakin berdebar-debar dan tertanya-tanya bagaimana exam online PTD kali ini. Biasanya buat ujian bertulis, pergi ke mana-mana Pusat SPA dan duduki peperiksaan. Tetapi peperiksaan online ini macam mana pula? Adakah perlu pergi kemana-mana pusat lantikan SPA? atau cukup hanya sekadar duduk di rumah kemudian akses masuk? Mesti lagi susah kan. Ishh takutnya.

InshaAllah calon Exam PTD 2014 anda jangan risau ! Percayalah bahawa peperiksaan online SPA adalah peluang yang amat cerah untuk anda lulus dengan cemerlang. Siap boleh jawab
sambil baring dan golek-golek atas katil anda. 

Bagaimana caranya untuk lulus cemerlang Exam PTD 2014? Senang sahaja. Anda bawalah supporter anda. Maksud supporter disini adalah orang tersayang anda. Setiap pagi bangun siapa yang berada disisi anda? Siapa yang selalu anda makan bersama? Jika itu adalah suami atau isteri anda. Minta
mereka ambil cuti untuk anda ! Minta mereka study bersama-sama anda contoh soalan exam ptd 2014
dan kemudian semasa menjawab exam online itu ajak mereka duduk bersama-sama anda luangkan masa
1jam 40minit.

Tips Lulus Exam PTD 2014 mudah sahaja. Banyakkan berusaha iaitu baca nota-nota yang dijual di
blog www.profhariz.com. Selain itu boleh rujuk 12 Langkah di bawah

12 Langkah Panduan untuk kebiasaan belajar lebih baik 

Cuba ini! Ini boleh bekerja untuk anda: 

1 - Jangan sentuh alat kawalan jauh !!! 
Setakat ini cara terbaik untuk mendapatkan masa untuk bekerja (dari itu), adalah untuk menghilangkan semua gangguan. Jika tabiat anda adalah sesuatu seperti saya dulu, anda boleh menghidupkan TV, dan pulang ke rumah. Jika anda cuba menggunakan TV untuk beberapa minggu anda akan melihat bahawa hidup anda tidak bergantung kepada tingkap di ruang tamu atau bilik tidur (atau apa sahaja) .Istoto berlaku dengan Internet rawak melayari, berbual, Facebook, dan lain-lain 

2 - Lebih disiplin  / mengatur 
Setelah pulang ke rumah dari kerja, melakukan kebanyakan kerja pada satu masa. Jangan biarkan apa pun mengalihkan perhatian anda (dalam alasan, tentu saja, jika rumah anda terbakar atau datuk anda meninggal dunia akibat serangan jantung, anda mungkin mahu menangguhkan tugas yang sedikit). Jika anda mendapat letih mengubah beberapa muzik cahaya di latar belakang (tanpa TV / Radio!). Adalah penting bahawa muzik adalah terlalu makanan nametliv.Malku selama kerja mereka (mungkin anda berasa lapar ketika mereka pulang dari kerja juga). 

3 - Kerja lebih 
Latihan fizikal memberi anda lebih banyak tenaga dalam jangka masa panjang. Oleh itu, ia memberi anda lebih banyak tenaga untuk melakukan kerja rumah anda. Berhubungan dengan langkah ke-4 

4 - Makan sihat 
Atas sebab yang sama seperti dalam langkah 3. Hamburger dan coklat tidak sesuai untuk kerja-kerja minda dan makanan. 

5 - Pergi tidur lebih awal 
Tidak ada yang merasa segar dan bersedia untuk beban kerja jika dia tidak tidur pada malam itu selama 6 jam. Cuba untuk mendapatkan sekurang-kurangnya 8 jam tidur setiap malam, sekurang-kurangnya 6-7 jam. 

6 - Beritahu ibu bapa tentang tabiat buruk mereka. 
Tambah mengomel anda sehingga anda melakukan kerja rumah anda. Ia mungkin kelihatan merosakkan diri sedikit, tetapi sekurang-kurangnya ada sedikit sokongan. 

7 - Dapatkan antisosial 
Cuba untuk tidak menggunakan kehidupan sosial sehingga tugas selesai. Anda akan mempunyai banyak masa untuk bersosial selepas. 

8 - Jangan tunda. 
Jangan menunda sehingga esok apa yang boleh anda lakukan hari ini, dan lain-lain, dan lain-lain .... Anda mungkin akan berakhir melakukan masa yang salah pula. 

9 - Pecahkan Bahagian 
Jangan cuba untuk menelan semua sekali gus, bahagikan tugas kepada segmen-segmen bawa. 

10 - Dapatkan gred yang baik 
Motivasi terbaik di sana. Contoh: guru sejarah saya memberi ijazah tertinggi dalam percubaan pertama saya. Selepas itu saya terpaksa bekerja .... terus. Jadi saya terpaksa melakukan kerja rumah. 

11 - Pilih topik yang menarik 
Jika anda sedang belajar subjek yang betul akan (atau topik yang menarik minat anda) mungkin lebih bermotivasi. 

12 - Jangan mengambil terlalu banyak program dan aktiviti kurikulum tambahan. 
Contoh: Pada ketika ini, harus diajar untuk ujian dalam bahasa Inggeris, tetapi saya harap ia membantu. Jika anda mempunyai apa-apa tabiat buruk bekerja di atas itu adalah perkara yang betul untuk dilakukan. 

Saya berharap anda belajar dengan lebih baik dan selamat maju jaya untuk maklumat lanjut exam ptd 2014 boleh rujuk di http://profhariz.com/pegawai-tadbir-diplomatik-m41/

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment