Jika Aku Jatuh Hati

Posted by Hariz on Wednesday, August 18, 2010

Assalamualaikum doa dan video ini membuatkan aku meremang bulu roma dan air mata membasahi pipi. SubhanaAllah.
Begitu hebat cintamu ya Rabb.





Bismillahirrahmanirrahim 


Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada 
seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, 
agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu. 


Ya Muhaimin, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh 
hati seseorang yang hatinya bertaut padaMu, agar tidak terjatuh 
dalam jurang cinta nafsu. 


Ya Rabbana, jika aku jatuh cinta, jagalah hatiku padanya 
agar tidak berpaling daripada hatiMu. 


Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang 
merindui syahid di jalanMu. 


Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah 
kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat 
di sepertiga malam akhirMu. 


Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku tertatih 
dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia padaMu


Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu jangan biarkan aku melampaui batas 
sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu.


PH : Aku jauh darimu ya Allah :(

{ 5 comments... read them below or add one }

Gayahspears said...

terpaku... hebat kamoo berbicara...

Ckin Kembaq said...

Nak jodoh yang solehah or soleh?
Amalkan doa nih..
Surah Yusuf:4.
Inni roaitu ahada 'asyaro kaukaba wassyamsa walqomaro roaituhum lisajidin. Kemudian, niatkanlah dlm hati..
"Ya Allah,sekiranya jodohku jauh,maka dekatkanlah,sekiranya jodohku sukar,maka permudahkanlah,Kau pertemukanlah aku dengan jodoh yang soleh dan solehah".

p/s : amalkan tiap hari naa..dpt dari ustazah siti norbahyah..

manggosteen said...

penuh makna..

Hariz said...

@Ckin Kembaq Terima Kasih Ckin

Ckin Kembaq said...

sama-sama.. n_n

Post a Comment