Panduan Peperiksaan Online Penolong Pegawai Penerangan S27

Posted by Hariz on Wednesday, April 8, 2015

Panduan Peperiksaan Online Penolong Pegawai Penerangan S27 ini disediakan untuk calon PEPERIKSAAN ONLINE PEN.PEG. PENERANGAN S27 PD 15.4.2015(RABU) JAM 8.00MLM. Apa yang anda perlu lakukan adalah cuba untuk semak Checklist Peperiksaan Online Memasuki Perkhidmatan Penolong Pegawai Penerangan S27. InshaAllah ia mengandungi langkah-langkah yang tepat berdasarkan pengalaman untuk mempersiapkan diri sebelum peperiksaan dijalankan pada 15 April 2015 ini.



Tatacara Peperiksaan Online Penolong Pegawai Penerangan S27


Tatacara yang akan dikongsikan ini adalah perkara-perkara yang boleh membantu anda buat persediaan sebelum, selepas dan semasa menghadapi peperiksaan. Langkah-langkah dan garis panduan di bawah ini adalah senarai semak untuk anda menghadapi peperiksaan online secara tenang dengan izin Allah. Ia dikongsi berdasarkan pengalaman dan maklumbalas daripada Calon Peperiksaan Online Sejak 2014 lagi.

Sebelum Peperiksaan Online Penolong Pegawai Penerangan S27 :


Semasa Peperiksaan Online Penolong Pegawai Penerangan S27 :


  • Pastikan anda telah berada di hadapan komputer (tanpa gangguan) 20 ke 30 minit awal sebelum peperiksaan bermula
  • Pastikan sambungan internet anda berada dalam keadaan baik
  • Log masuk ke halaman peperiksaan online berdasarkan email jemputan anda
  • Dapatkan semula maklumat peperiksaan (slip peperiksaan) di http://e-semakan.spa.gov.my/online/ sekiranya anda terpadam emel tersebut (yang dihantar oleh pihak SPA)
  • Daftar masuk ke dalam portal peperiksaan online mengikut manual dan pastikan anda telah
  • bersedia 10 minit lebih awal sebelum peperiksaan bermula (Manual rujuk di dalam email jemputan )
  • Jawab dengan tenang dan elakkan ‘tembak’ jawapan bagi setiap soalan melainkan anda benar-benar tidak tahu.
  • Bermasalah dengan server ketika peperiksaan online? Ambil tips dibawah ini:
  1. Refresh sampai boleh (berdasarkan pengalaman calon yang lalu)
  2. Elakkan sambungan internet dikongsi dengan alat-alat lain
  3. Gunakan internet explorer yang telah dikemaskini
  4. Elakkan membuka terlalu banyak TAB dalam browser

{ 2 comments... read them below or add one }

Pak laha said...

Saya Pak:Laha Pengunjung Baru Di Blog Ini Ingin Mengucapkan Terima Kasih Banyak Kepada Aki Wali Sentono Karna Berkat Bantuan Pesugihan Putih Sebesar 250,Jt Yang Aki Berikan Saya Tidak Tau Harus Berbuat Apa Untuk Membalas Kebaikan Aki Wali Sentono Awalnya Saya Kurang Yakin Dengan Adanya Pesugihan Tapi Dengan Ekonomi Tidak Perna Bercukupan Di Tambah Hutang Lagi Menumpuk Sudah Berapa Banyak Paranormal Yang Saya Hubungi Tidak Ada Satupun Yang Berhasil Malahan Hutang-Hutang Saya Bertambah Banyak Cuma Aki Wali Sentono Yang Memberikan Hasil Melalui Bantuan Pesugihan Putihnya Akhirnya Saya Bisa Sukses Kini Kehidupan Saya Sudah Jauh Lebih Baik Dari Sebelumnya Ini Semua Berkat Bantuan Aki Wali Sentono Bagi Teman-Teman Semua Punya Masalah Ekonomi / Terlilit Hutang Mau Sukses Seperti Saya Silahkan Hubungi Atau Wa Di No. 0823-9369-4699 Aki Wali Sentono Atau Kunjungi Website Untuk Info Lebi Jelas >>=> [ KLIK DISINI PESUGIHAN UANG GAIB ] Saya Akui Beliau Paranormal Yang Bisa Di Percaya Karna Betul-Betul Memberikan Hasil Inilah Kisa Nyata Dari Saya Pak:Laha Tidak Ada Unsur Kebohongan Dalam Hal Ini Terima Kasih..

INFO PESUGIHAN UANG GAIB KLIK >>=> https://uanggaib999.blogspot.co.id

Pak laha said...

Saya Pak:Laha Pengunjung Baru Di Blog Ini Ingin Mengucapkan Terima Kasih Banyak Kepada Aki Wali Sentono Karna Berkat Bantuan Pesugihan Putih Sebesar 250,Jt Yang Aki Berikan Saya Tidak Tau Harus Berbuat Apa Untuk Membalas Kebaikan Aki Wali Sentono Awalnya Saya Kurang Yakin Dengan Adanya Pesugihan Tapi Dengan Ekonomi Tidak Perna Bercukupan Di Tambah Hutang Lagi Menumpuk Sudah Berapa Banyak Paranormal Yang Saya Hubungi Tidak Ada Satupun Yang Berhasil Malahan Hutang-Hutang Saya Bertambah Banyak Cuma Aki Wali Sentono Yang Memberikan Hasil Melalui Bantuan Pesugihan Putihnya Akhirnya Saya Bisa Sukses Kini Kehidupan Saya Sudah Jauh Lebih Baik Dari Sebelumnya Ini Semua Berkat Bantuan Aki Wali Sentono Bagi Teman-Teman Semua Punya Masalah Ekonomi / Terlilit Hutang Mau Sukses Seperti Saya Silahkan Hubungi Atau Wa Di No. 0823-9369-4699 Aki Wali Sentono Atau Kunjungi Website Untuk Info Lebi Jelas >>=> [ KLIK DISINI PESUGIHAN UANG GAIB ] Saya Akui Beliau Paranormal Yang Bisa Di Percaya Karna Betul-Betul Memberikan Hasil Inilah Kisa Nyata Dari Saya Pak:Laha Tidak Ada Unsur Kebohongan Dalam Hal Ini Terima Kasih..

INFO PESUGIHAN UANG GAIB KLIK >>=> https://uanggaib999.blogspot.co.id

Post a Comment