Adakah segelintir perempuan yang beriman sekarang ini bodoh?

Posted by Hariz on Tuesday, August 3, 2010

Mungkin anda mengatakan bahawa orang islam dan orang yang beriman adalah sama sahaja. Tetapi, pada pendapat Hariz, ia adalah berlainan. Apakah anda benar-benar pasti bahawa orang islam itu semuanya beriman kepada Allah S.W.T? Cuba kita perhatikan pula apakah maksud orang yang beriman kepada Allah S.W.T. 


Orang yang beriman kepada Allah S.W.T akan menunaikan segala perintah Allah serta meninggalkan laranganNya.

Cuba anda fikir-fikirkan tentang gambar-gambar yang berada dibawah ini. Adakah mereka beriman ataupun ataupun orang islam.?



Mungkin ramai ibu bapa zaman sekarang mendidik anak-anak perempuan mereka dengan salah. Maaf ya. Bukan apa, Hariz perhatikan sekarang ini, ramai ibu bapa mendidik anak perempuan mereka dengan membeli baju-baju yang terbelah sana sini. Fesyen kita ataupun fesyen barat yang kita ikuti?



Kalau memakai pakaian seperti dibawah ini tidak mengikuti dunia semasa kah? Hariz sebagai lelaki susah mencari seorang perempuan, inikan pula perempuan nak mencari lelaki sebagai pasangan hidup mereka.


Entri ini tidak mengatakan bahawa semua pihak itu sama sahaja. Tetapi, Hariz hanya menujukan entri ini kepada perempuan-perempuan yang sanggup memakai pakaian ketat serta terdedah sana sini hingga dapat lihat tetek mereka itu.

{ 9 comments... read them below or add one }

Farid MOFASAD said...

orang arab gebu2.. sebab tu nampak..


>>_______________<<

tia said...

semuanya terletak dkt niat msg2.
:)

Mar said...

salah satu tanda kiamat pon ada
mengatakan yg perempuan akhir zaman berpakaian ttapi diumpamakan tidak memakai ap2
sbgai contoh yg gmbar kat ats 2,.

namir@fat said...

hurm hal2 macam gini susah lah nak ckp..sendiri mahu ingat lah kan..kekadang sy sebagai perempuan pon kadang2 malu gak kalau nmpk ada perempuan mcm gini..

Hariz said...

@Farid MOFASAD Wallahualam

@tia itulah..

@Mar Ya Cik Mar.. Tapi Perlulah Beringat Kan :)

@namir@fat Kadang2 saya pun malu tgk.. kenapa mau pkai tudung kalau gini?

Ms. Ann said...

alhamdulillah setakat nie masih terpelihara daripada tu..

nauzubillahiminzalik

Hariz said...

@Ms. Ann Amin Ya Allah :)

♥..nairul♥mastura..♥ said...

kadang kala ibu bapa dh mendidik...tp anak tu yg masih x fhm n wat jgk bnda yg x boleh...sbagai umat islam...ada jugak yg ibu bapa pon x tahu anak mereka mcm 2...so,tegurlah kalo terjumpe...sbb itu tggjwb kita...kalo x tegur dgn mulut..tegurlah dgn hati..adalah sebaiknya.... :)

Hariz said...

@♥..nairul♥mastura..♥ Tegur dengan hati selemah-lemah imam :)

Post a Comment