Lagenda Budak Setan TERBAIK!!!!!!!!

Posted by Hariz on Saturday, June 5, 2010



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..
Okeh kawan2.. Hariz dah pergi tengok movie Lagenda Budak Setan di Sunway Carnival
dengan kawan Hariz.. Tiket Hariz pada pukul 9.20p.m Sebelum itu Hariz tengok Movie Kecoh Betul pada pukul 7pm. . Pada pendapat Hariz.. Lagenda Budak Setan Memang Terbaik..
Kena dengan jiwa Hariz... Kepada kawan-kawan yang masih belum tengok lagi filem LAGENDA BUDAK SETAN.. Pergilah tengok.. Tak rugi pun...
Untuk korang yang tak pernah baca novel Budak Setan, ini ada sedikit sinopsis tentang filem Lagenda Budak Setan ini dengan membaca artikel ini sepenuhnya. Nasihat Hariz, jangan lupa bawak tisu secukupnya semasa menonton filem ini nanti.

Kasyah bersama rakan sekumpulannya, Sapi, Man dan Cin Cai merupakan pelajar nakal yang sering membuat onar dan terkenal kerana sering dikenakan tindakan disiplin. Mereka juga melabelkan kumpulan mereka sebagai anti perempuan. Namun, sikap dan kenakalan Kasyah berubah dengan kemunculan pelajar baru, Ayu. Ayu telah benar – benar menambat hati dan perasaan Kasyah, membuat dia jatuh cinta. Ayu mencabar Kasyah untuk berubah dan sebagai syarat untuk dia menerima Kasyah. Episod baru hidup Kasyah pun bermula.

Tiba masanya Kasyah perlu melakukan tugasan kajian tesisnya ke pedalaman. Kasyah berpisah sementara dengan Ayu. Azmi yang pernah mengecewakan Ayu, kini muncul kembali menagih cinta dari Ayu. Azmi hampa bilamana Ayu menolak permintaannya itu. Melalui ibu Ayu, Mak Leha, Azmi merencanakan sesuatu untuk membolehkannya bernikah dengan Ayu. Melalui perancangan Azmi, Mak Leha berpura sakit jantung dan tidak boleh kerisauan. Ayu yang serba salah terpaksa menerima Azmi dalam hidupnya, kerana bimbangkan keadaan ibunya. Ayu berkahwin dengan Azmi. Kasyah kecewa. Kebahagian yang diharapkan tidak menjelma.

Azmi kembali kepada tabiat lamanya yang pemabuk, panas baran, kaki perempuan dan sering membelasah Ayu. Suatu malam, mereka berdua bergaduh besar. Ayu yang dipukul bertindak melarikan diri dengan kereta. Ketika memandu dalam keadaan trauma dan emosi, Ayu hilang kawalan lalu kemalangan. Ayu cedera parah. Mukanya hancur. Azmi menuntut maaf tapi Ayu sebaliknya menuntu cerai dan minta wajah yang baru. Episod baru hidup Ayu pun bermula. Ayu yang kini berwajah baru tampil sebagai Emilia. Ayu ingin memulakan hidup baru dan melupakan episod dukanya.

Ayu / Emilia, menubuhkan syarikat melalui wang simpanan dan pampas an dari Azmi. Melalui kawannya, Suzana, Kasyah dijejaki dan dipelawa untuk bekerja dengan syarikat Emilia. Kasyah yang pada mulanya tidak menyangka apa – apa, mula mengesyaki sesuatu setelah baru bekerja. Melalui Suzana juga Kasyah mengetahui segalanya tentang Ayu / Emilia. Hubungan mereka kembali bertaut. Azmi yang sakit hati cuba mengagalkan hubungan itu kembali. Azmi sekali lagi meminta bantuan Mak Leha untuk memujuk Ayu / Emilia.

Semasa di rumah Emilia, Azmi telah memukul Emilia dihadapan Mak Leha sehingga milia terjatuh dan tidak sedarkan diri. Emilia cedera parah di kepala dan hilang ingatan. Berbagai cara dilakukan oleh Kasyah dan Mak Leha untuk memulihkan ingatan namun belum berhasil. Emilia yang senakin pulih, akhirnya mengahwini Kasyah. Kebahagian yang diharapkan Kasyah tidak kekal lama. Ayu / Emilia meninggal dunia ketika melahirkan anak.

{ 7 comments... read them below or add one }

Hariz said...

░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░ ░█░░░█░█▀░░░█▀░░▄▄░░█░░█▀█░█░░▀▄░ ░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░

pinkyytia said...

sinopsis yang bagus! :)
tapi tiada tentang kat (fazura).
mungkin sambungan cerita nanti ttg kat n kasyah plak, ^^*
sme2 kte nantikan,
follow ur blogg! :)
mine (www.crayzeebaybiey.blogspot.com)

Hariz said...

Yea.. Betul Tuh Pinky..
Thanks :)

erinz_ezryana said...

nk tgk tu mmg r nak,
tp apekan daye kt tganu cume ade wayang kulit jew,,
hahahah~ ;PP
nk g kuantan xde sen skrg ni,,
tnggu family ajk jerla ;P

Hariz said...

Sis Yana..
Wayang Kulit Besh Ape..
Xseni tol Sis Yana Nie c(:
Xpe2 Kang Ajak Keluarga G Kuatan TGK LBS
Ramai2..
Ekeke
Memang Pueh Hati Taw~

senandung semalam said...

thumbs up la cte ni...
mmg terbaek...
melelh air mate...
hahhaaa

Hariz said...

Betul2..
Airmata Seorang lelaki pun mengalir..
memang menusuk kan? NgEe~

Post a Comment