Cinta Ditolak, Bomoh Bertindak

Posted by Hariz on Monday, June 28, 2010

"Cinta Ditolak, Bomoh Bertindak"
Sudah menjadi sinonim dengan pepatah ini bagi sebahagian remaja 
yang mabuk asmara..


Ada dua perkara yang perlu kita sangkal dalam slogan ini. 
Pertama, cinta yang salah penerapan. Ketika orang berbicara tentang cinta, 
maka yang terfikir di otak para remaja adalah couple, dating, tengok wayang, 
dan macam-macam lagi kegiatan yang mendekati zina. 
kedua, ketika kepentingan hawa nafsu mereka tidak terpenuhi, maka automatik mereka lari kepada 
para dukun yang menceburkan mereka ke dalam dosa yang jauh lebih berat iaitu 
syirik dan kekafiran. Ini tidak jauh dengan ungkapan, "Lepas dari gigitan singa, terjatuh ke mulut buaya". 




Allah SWT berfirman (yang ertinya), “Sesungguhnya Allah tidak mengampuni dosa syirik, dan Dia berkenan mengampuni dosa lain di bawah tingkatan syirik bagi orang yang dikehendaki-Nya.” (An-Nisaa’: 116).




Inilah sekelumit gambaran tentang dunia ramal meramal dan perbomohan yang telah meracuni atmosfera kehidupan. Jalan keluar darinya adalah dengan kembali  kepada bimbingan al-Quran dan as-Sunnah yang menuntun kita untuk mencuci bersih hati kita dari segenap kotoran keyakinan..


PH: Perlukah lakukan perkara sebegini? hanya cinta manusia ditolak?



{ 11 comments... read them below or add one }

Cik Yana said...

Cik Yana nak komen same cam kt fB dlu,,
Tuhan ditolak, syaitan bertindak,,
Maka kawan kawan,,
Jangan amalkan amalan syirik yew,,
Sesungguhnya sangat seksa balasannye kelak :))

Aneh & Gorila said...

Mencegah lebih baik dari mnegubati~
kalo tak bg pendidikan agama cukop awal2, ni laa masalahnya nanti.
Impak masa akan datang lebih bhaya :D

Hariz said...

Ye Cik Yana..
Lagipun Amalam Bomoh, Dukun Ini Adalah
Khurat Hukumnya Syirik Dah Jelas Kan!!..
Mengapa Perlu Meminta Pertolongan Selain Daripada Allah?

Nina Nurziana said...

rasa bertuah pulak sbb xde pakwe.. hehe


ps-follow flog ini ;)

Hariz said...

Aneh & Gorila : Itulah Saudara.. Wallahualam..
Nina Nurziana : Miahaha :)
Lagipun Zaman Skrg Orang Boleh Buat Apa Saja..
Untuk Dapatkan Sesuatu..

DJ ROCK said...

x tahu nk komen apa,wa layan rock keras je,,cinta2 ini wa layan juga,tapi wa ini jenis setia pada 1,tapi ada la org ckp,cinta dan seks,xleh dipisahkan,ada cinta maka ada la seks,renungkan2

Hariz said...

Cinta Dan Seks? Ummmm Agak menarik..

Cik Yana said...

Sebabnye pertolongan dr syaitan ni skejap je kte mintak tros dapat kan?
contoh cam santau tu,,
sekejap je tros mangse tu kne,,
tp bdose,,
pertolongan dari tuhan kte kne ikhtiar,,
byk berdoa,,
sabar,,
yg tu org ssh nk buat,,
sbb rmai jenis yg tak sabar,,
tp x pk hari akhirat nnti balasannyer camane,,
hee~

Hariz said...

Itulah Cik Yana..
Kalau benda Jahat Nie Cepat Je..

Wan Haffiz said...

hanya cinta kpd Allah dan RasulNya ialah cinta yg hakiki..x gitu??

Hariz said...

Ya Wan Haffiz.
Saya Berstuju..

Post a Comment