Cerita Tentang Aku

Posted by Hariz on Saturday, May 29, 2010



Lahirlah seorang lelaki yang diberinama Ridhauddin Hariz
Tanggal 16 June 199x.. Sy merupakan pasangan kembar yang dilahirkan oleh ibu sy..
Sy tidak pandai menzahirkan pendapat atau seorang yg sangat berani memperjuangkan prinsip dan pendirian hidup.
Tetapi saya bisa menegakkan kebenaran jika ianya fakta.
Sy bukanlah siapa-siapa.
Sy manusia penuh kekurangan.
Kelemahan yg membuatkan diri tidak sempurna layaknya sebagai manusia.
Sy tidak pandai menulis cerita-cerita yg hebat yg bisa ke segenap rongga dan empuluh darah
atau membangkitkan kepuasan dan keinginan untuk anda melekat di sini.


Sy membuka blog awalnya mahu meluahkan rasa dan menyebar cerita.
Dan sy mengenali blogger lain akhirnya. Kisah manusia yg macam-macam.
Sy mengenal watak manusia yg pelbagai isi hati yg lambat-lambat mekar menguntum dan menjarah sekaligus mematangkan hidup sy.
Yg bercerita penuh beralun dan lunak, yg kadang-kadang ada juga mudah terusik dan sukar menerima suara persepsi yg berbeza,
yg terbuka bermain emosi, yg matang dan ada juga menceriakan. Yg sy belajar bertambah-tambah. Malah, lebih.


Manusia penuh ekspresi. Yg kadang-kadang boleh menjatuhkan kita
ada yg baik menghiburkan lagi.
Dunia maya banyak mengajar walaupun tidak semua benarnya.
Niat ku sudah lama inggin berblogging tetapi oleh kerana tiada pengetahuan dan tidak punya waktu untuk
bertanya kepada En.Google.. Lagipun saya seorang yang menyembukkan diri..
Terima Kasih Ayie kerana sudi membantu aku
untuk berblogging..
Insya-Allah sy akan belajar lebih untuk menjadikkan blog sy lebih matang dengan idea2
yang bernas serta menjadikkan Followers sebanyak 5k
bagi tahun 2010..
Insya-Allah...

{ 33 comments... read them below or add one }

cik panadol said...

keep on blogging bro n just be urself no matter what...

Hariz said...

Alrite :) i Will try the best :)

APAN said...

semoge berjaye...
aku pun baru gak...
:)

erinz_ezryana said...

gud luck encik hariz,,
heheheh~
taip je cik hariz nk taip pe,,
xde org mrh,,
plg koman pn t org saman ;PP

Hariz said...

Terima Kasih Cik Yana =)

❤ princess ❤ said...

chayo2.. keep blogging.. :D

Hariz said...

Orite Princess.. c(:

Ckin Kembaq said...

hariz ada kembar gak ka?...tak sangka la pulak..hehe

Hariz said...

@Ckin Kembaq Ckin kembar ke :P

Ckin Kembaq said...

yup..ada..hehe skang ni dia blajar kat uitm arau...kmbar hariz kat mana?

Hariz said...

@Ckin Kembaq Kembar di penang jugak :P
keje :)

Ckin Kembaq said...

oh..hariz pun kt penang ?wah..tak sangka..ada gak kmbar kat cni..igt ckin sorang ja..hehe nice to know you...n_n

Hariz said...

@Ckin Kembaq yeee. hariz di penang :P
hehehe nice to know u to.
kamu penang area mana ckin?
hahaha rmai gak kembar di penang taw~

Ckin Kembaq said...

area tasek gelugor..hehe dkt gak ngan padang serai...tu la..ramai gak tu..hariz area mana?

Hariz said...

@Ckin Kembaq hariz are pmtg pauh :P
dekat ja kita
ekeke
hey hariz dh add ckin di facebook
Ridhauddin Hariz :)

Ckin Kembaq said...

oh..tau2..hehe tak sangka..dunia ni kecik ja kan..yup..ada prasan gk ri tu..tapi skang tak bleh dah buka fb..kna block kat pjabt deh..huhu

Hariz said...

@Ckin Kembaq haah mmg kecik.
online kat pejabat ye?
kerja mn yeap?

Ckin Kembaq said...

yup..skang ni praktikal kat pejabat daerah bukit mertajam...blajar g kat poli arau..hehe tak sambung dah?la ni wat apa?

Hariz said...

@Ckin Kembaq ouch pejabat daerah
sy skrg masih sekolah form 6 :P

Ckin Kembaq said...

oh..bagusla..blajar rajin2 naa..hehe kalu dapat smbung blajar mmg patut kita amik, sbb ilmu tu kan penting...hehe hariz ni adik or abg?msti adik kan?..hehe

Hariz said...

@Ckin Kembaq ye terima kasih :)
yeah hariz adek
cm mn tahu :P
cik ckin lak akak ke adik?

Ckin Kembaq said...

Ckin dah bleh baca cket2 kalu bab mengenai kembaq nih..hehe dah bleh knal..contoh : adik ada blog,kak tak ada..hehe sma cm Ckin..adik expert cket bab2 it nih..ngehehe adik ni tggi cket dari kmbarnya..lebih cket ja..kan?...ckin adik..bab tu leh knal..

Hariz said...

@Ckin Kembaq hahaha betul2 !
abang x minat dunia it nie
dan hariz mmg tinggi dari abang :P

Ckin Kembaq said...

haa..tgk,kan btul ckin punya tafsiran..hehe lagi, adik ni ada kelebihan lain cket dari abg dia kan..hanya si kembaq tau..hehe kalu adik tak kaple, msti abg ada kaple kan?...am i right?

Hariz said...

@Ckin Kembaq BHAHAH mungkin di situ :P
tapi abang lebih rajin dari adik~

Ckin Kembaq said...

ek?rajin cmna tu?hehe sebut cket..hehe kalu kmbaq ckin ada,ckin jadi segan cket..hehe kalu dia tak da,ckin jd rajin..mengharap namanya tu..

Hariz said...

@Ckin Kembaq rajin sbb hariz pemalas :P
x begitu?

Ckin Kembaq said...

eh..cmtu pulak..yg si adik nya ni suka ngan it..and malas ngan bnda2 len..kan..hehe

Hariz said...

@Ckin Kembaq itu sudah pasti.
saya cukup malas nak wat benda lain malah kuar rumah kalau ngadap pc :P

Ckin Kembaq said...

uish...pada le..hehe sama kot..kalu dah ngadap tenet,tak mau dah wat bnda lain..tapi,mujur kat umah tak da tenet..kalu tak,siap le kna bleter..ngehe

Hariz said...

@Ckin Kembaqhahaha cik ikin lagi rajin dari saya taw :P
saya mmg pemalas~

Ckin Kembaq said...

hmm..macam2..hehe yg penting slow2 naa..lama2 rajin le tu..

aku_gayahspears said...

agak kelakar d cni :D

Post a Comment