Video Ibu Dera Anak di Sepang

Posted by Hariz on Wednesday, May 9, 2012

Panas di laman sosial atas penyebaran video "Ibu dera anak di Sepang". Saya yakin Ibu terbabit mempunyai masalah keluarga iaitu masalah bersama suami mungkin dan anak menjadi mangsa. Sedih dengan sikap ibu seperti ini. Kerana suami anak menjadi mangsa. ;(


Video Ibu Dera Anak di Sepang







ProfHariz : Jom rakan-rakan support fan page Kami Benci Penderaan Kanak Kanak

{ 12 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

Eeeeeeee geram nye aku pada mak budak ni aku kalau dpt aku pijak2 perempuan ni sampai mampus. Tolong bagi balasan yg setimpal. Kesian bayi yg tak berdosa kalau tak mau beri aku bela. Polis srpak mak celake ni.aku macam nak pergi sepang.

Anonymous said...

perempuan laknat....yg amik vid ni pun bangang jugak...knapa nk biarkan? ksian kt budk tu...

Anonymous said...

taknak anak tu bg kt aku la.....memalukan bngsa melayu je....buat ank reti, nk jg n syg ank, tak reti...bengong!!!!

Anonymous said...

Umm nak tanya sikit. Habis tu yg amik video ni kenapa tak lempang perempuan gila tu?

pembela said...

cian kat anak dia...dah besar nanti kalau dia tgok video tu macam mana la perasaan dia waktu tu..ibu kandung yang x beperikemanusiaan mcm tu elok kena sebat sampai mampos.agak2 la anak kecil lg tu.orang yang wat rakaman tu pon elok di sumbatkn dalam penjara.bodoh nak mampos!eeeiiii geramnya....

afrah.hana said...

Y amik video gila jgk neh aku ase

Anonymous said...

yg paling buat aku geram, pompuan yg amik rakaman ni....bangang....mlut je sibok pot pet, tpi tak bertindak nk tegah perbuatn ibu muda yg gila tu...kesian kt ank tu tau....

Anonymous said...

ini perempuan dia mati lagi bagus masa beranak ini budak. anjing pun tau syg anak inikan pula manusia. ko yg bodoh suru budak kecik yg xtau apa2 mau diam sdgkn ko kasi sakit sm dia. mmg sial jahanam iblis pny mama. ndak layak ko ni jadi mama, siaaaaallllll! ko tukang rakam pun babi anjing juga, ko sggup rakam tgk ja tu bdk kna buat gtu. sama juga setan ko sm tu mama budak. kamu org besar blhla tindas anak bgtu, apa daya budak tu mau lawan. ko pn patut penjara sama juga sbb subahat

Anonymous said...

memang org yg rakam video tu kena sepak bg mampus sama..bleh tgk saja.. dah tau dah tau ibu budak tu gila babi.... dapat ler pembalasan dari tuhan ... ya allah ya tuhan ku... kau beri lah balasan kepada ibu budak ni , jgn tuggu di akhirat... di dunia pun jlkn balasan ... amin

Anonymous said...

Penjelasan wanita tukang rakam video ibu kejam pukul bayi

“Saya membuat rakaman semata-mata untuk diserahkan kepada polis kerana saya sudah tidak tahan melihat bayi itu kerap dikasari ibunya. Jadi, jangan kata saya bersubahat (mendera) atau tidak bertimbang rasa.”

Itu penjelasan wanita dikenali sebagai Noor yang merakam adegan seorang bayi perempuan berusia 10 bulan didera ibunya dan rakaman video itu dimuat naik dalam Internet kelmarin, sekali gus menimbulkan kemarahan orang ramai.

Harian Metro semalam menyiarkan berita mengenai adegan rakaman video berkenaan serta kenyataan Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed yang kes itu berlaku Mei tahun lalu dan ia sudah disiasat polis, malah ibu terbabit sudah dijatuhi hukuman penjara 18 bulan.

Noor, 30-an, berkata, dia tidak tahu siapa yang memuat naik rakaman video itu dalam Internet dan sedih apabila sebahagian besar maklum balas pengguna Internet mengenainya menyalahkan dia kerana dianggap bersubahat apabila tidak menyelamatkan bayi itu daripada didera ibunya.

“Itu ikhtiar terakhir saya untuk selamatkan bayi berkenaan. Saya sangat sedih kerana sebelum itu sudah empat kali wanita terbabit yang juga rakan saya memukul bayinya dengan teruk termasuk menghumban ke dinding,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Petaling Jaya.

p/s : diharapkan selepas ini, masyarakat tidak lagi mengatakan yang buruk buruk tentang perakam video ini. Apa yang dia buat sebenarnya sudah cukup untuk menyelamatkan bayi terbabit.

Anonymous said...

yang lagi kesian anak yang menyaksikan segala tu...

Anonymous said...

Anak tu tk tau ape2..Tk ade rosa ape2 pun.Tapi kenapa tergamak sang ibu berbuat demikian kat anak tu....?Kn di nama kn ibu banggang tk ada otak.Yang si perakam memang sebodoh bodoh nya...sebangggang banggang nya.Dah tau anak tu kena dera kenapa tak tolong..? Dok..asyik merakam je ape ke jadah nya tu...Sepatutnya yg si perakam ni pun kena 18 bulan penjara kerana bersubahat....Bodoh..banggang...tolol....

Post a Comment