Jom heboh haram?

Posted by Hariz on Tuesday, August 3, 2010



A : Hangpa pi Jom Heboh ?

B : Aku pi, hang tak pi ke, rugi macam-macam ada. Swiss Roll Erra Fazira tu pun adaaa..

A : Aku tak pi, pasal Harussani kata haram!

B : Ehhhh.. habih, kalau pi kenapa ? Bukan pi tengok konsert, round pameran saja, itu pun tak boleh ke?

A : Setahu aku dah Mufti kata haram tu, haramlah!

B : Ehh.. pandai-pandailah engkau!

A : Itulah sebab aku tak teringin nak ke sana.

B : Habis ramai orang pegi? Pak Aji pun ada!

A : Macam ni lah. Ayam yang sembelih tu halal makan tak?

B : Laaa.. halallah! Dah sembelih bolehlah makan.

A : Ok, ayam sembelih halal makan, tapi halal tak ayam sembelih tu kalau letak satu freezer dengan babi?

B : Err.. Errr... Aaa.. Uuuu.. Aaa..

A : Halal ke haram?

B : Haramlah tapi itu ayam, ini Jom Heboh.

A : Ok, masa hang kat sana, hang perasan tak keliling hang, kiri kanan, depan belakang hang yang bersesak-sesak semua tu.. Bangsa apa? Melayu, Cina, India, omputeh..??

B : Aaa laa, Melayu yang ramai.

A : Haaa.. kalau Jom Heboh tu tempat yang elok untuk bawak anak bini jalan, beli belah, tengok pameran dan lain-lain, mengapa bangsa yang maju seperti Cina yang kaya, banyak duit.. tak pi beli belah kat sana, mengapa tak ramai bangsa lain yang ke sana, mengapa bangsa Melayu saja yang ramai hadir?

B : !@#$%^&*...

A : Sebab orang melayu leka, suka berhibur, tak tahu membezakan baik buruk suatu perkara pasal tu lah Mufti dah kata haram pun pakat pi jugak.

B : Jadi haramlah aku pi sana?

A : Macam hang kata tadilah, ayam sembelih kalau letak satu freezer dengan babi tetap haram walaupun hang beli balik masak ayam tu saja. Pasal letaknya ayam tu bersama babi-babi yang haram!

B : (Tersenyum kambing)

{ 4 comments... read them below or add one }

tia said...

errrr ?

Hariz said...

@tia :)

Ckin Kembaq said...

fuh..mmg kna btul ngan loghat utaqa...hehe alhamdulillah..tak penah lagi menjejakkan kaki ke sana..stakat ni la...coz mak abh tak bg..and nak kluar pun kna sekat...lagipun,duk kat asrama sejak Form 1,mmg pyh nk berjalan byk nih...hehe

Asrol said...

Kalo macam tu, xyah masuk pasar, masuk mall, masuk skolah, masuk U.... sume campur².. Malaysia ada ramai jerk orang kafir, haram jugak kew Malaysia? Huhu.. Makan minum boleh la bikira halal haram, tapi bab lain, tengok lah keadaan jugak..

Post a Comment