Keajaiban Malam Jumaat

Posted by Hariz on Thursday, July 29, 2010



Malam itu malam Jumaat. Kassim ingin beristirahat awal bersama isterinya,
dia fikir dia akan dapat banyak ganjaran jika berbuat begini. Ganjaran
paling nyata ialah hakikat dia kini sudah mempunyai lapan orang anak:
empat daripada mereka masih kecil lagi. Yang bongsu masih lagi menyusu.
“Malam ini kita tidur awal. Malam jumaat” kata Kasim pada Ani, isterinya
yang sedang menyusu anak bongsu mereka.
“Tak boleh bang. Sebab anak anak kita masih belum tidur, nanti saya
tidurkan mereka dulu.”
“Baiklah awak uruskan mereka. Abang akan ke bilik sebelah membaca Al-quran”
balas Kassim, sambil ke bilik air mengambil wudhuk, setelah mendapatkan
songkok. Kitab al-quran dan meminum seteguk air sejuk Kassim bersedia
untuk memulakan kerja ibadahnya?
“BISMILLAHHIRROHMANIRROHIM”
“Bang…!! Anak dah tidur” Terkejut Kassim mendengar suara Ani yang membawa
khabar baik kepadanya dalam jangkamasa yang begitu singkat.
”SODAQALLAHUL’AZEEM “

Refer :Pssst Pssst Malama Jumaat  

PH : Tu la dahsyatnya malam Jumaat..

{ 17 comments... read them below or add one }

Rabia Sensei said...

Huish..dasyat..dasyat..

Cik Yana said...

Hampeh punyer suami,,
hahahha~

senandung semalam said...

dashat ngat aih..
hahhaaa

ketingting said...

haha!
n0 nomen.

baru bismillah terus sadaqallah
ape punye suami...haha

saya_arief said...

hahah..
t'senyom aku depan laptop.

iqbalsyarie said...

hahahahahaha..mmg dasyatt!!!!haha..tapi tu jew ke yg dasyatny?hmm..sindiran~
Latest post:Inikah pujian?

AiZ said...

haha.. baru nak mula.. gagaga ^__^



Aiz latest entry
Ketika bercinta monyet waktu zaman persekolahan

ardinihumaira said...

errrrrrrrrrr..
hehehe :D
larikkssss

Miss_Yanfie (,")(",) said...

kelakar pun ada cite ni... =)

wana yusuf said...

Ish ish ish...
Ade jugak ke org cenggini......

Ckin Kembaq said...

ish2...klakar deh..hmm
baru bismillah, dah kna panggil..hmm ujian...ujian...hehe

izyanty collection said...

malam isnin n malam jumaat sunat....apasal orang xsebut malam isnin gak ek huhuhu.....

Hariz said...

Ini Hanyalah perkongsian saya lawak jenaka :P

tia said...

fuiyoohhhh!
hahahahhaha!

jane said...

hahahahaha

Encik aMin said...

Hahahar... memang xmenyempatt...
xpe, niat nak baca quran pun dah dpt pahala pe.. :)

Hariz said...

@Encik aMin ekeke itulah :P

Post a Comment